مبانی نظری و پیشینه تحقیق دانش مداری سازمان

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

دانش مداری سازمان

ما در عصر شگفت ‌انگيزي به سر مي‌بريم که انفجار دانش ناميده مي‌شود.

رشد دانش در سال‌هاي اخير بسيار سريع بوده به گونه‌اي که در قرن بيستم، 80 درصد يافته‌هاي فناوري ونیز 90 درصد تمام دانش‌ها و اطلاعات فني، در جهان توليد شده است و هر پنج سال و نيم، حجم دانش دو برابر مي‌شود (افرازه، 1384: 1). اين در حالي است که عمر مفيد آن کمتر از چهار سال است.

2- 1- 2  روند تاريخي حرکت سازمان‌ها به سوي سازمان‌هاي دانش‌مدار

پروفسور ويگ (1999) جايگاه دانش را حول محورهاي گوناگون به شرح ذيل مطرح نموده است (افرازه، 1384: 13- 12).

2- 1- 2- 1  اقتصاد کشاورزي:

در اين مرحله، هنوز بشر به دانش چنداني دست نيافته و مزيت رقابتي در آن، گسترش مزارع و تعداد بيشتر دام و طيور و نيز مهارت‌هايي در کاشت و برداشت محصولات بود.

2- 1- 2- 2  اقتصاد منابع طبيعي:

در اين دوره گروه‌هاي کوچکي از صنعت‌گران، ارائه خدمات به مشتريان را آغاز کردند بناراين کم‌کم بشر، نياز به دانش را تشخيص داد و اتحاديه‌ها و تجمعات کوچکي از متخصصين شکل گرفت.

2- 1- 2- 3  انقلاب صنعتي:

در قرون 18 و 19، تبديل منابع طبيعي به محصولات قابل فروش و توليد محصولات بر حجم زياد به شکل فزاينده‌اي، سازماندهي و مکانيزه و مزيت بازار سرمايه‌گذاري و به کارگيري افراد، بيشتر شد. لذا تکنولوژي بالاتري لازم بود. در اين دوره دانش، قابل دسترسي و اهميت آن روشن شده بود. وليکن اين امر، تنها در ميان برخي از صاحبنظران مطرح بود.

2- 1- 2- 4  انقلاب محصول:

در نيمه اول قرن بيستم، پس از توليد محصولات تنوع بيشتر وضعيت کمتر، ضرورت ارائه خدمات بهتر، براي توليدکنندگان به شکل فزاينده‌اي مطرح شد. به اين دوره، مزيت رقابتي، ارائه محصولاتي بود که به لحاظ کاربرد و قیمت با بازار تطابق بيشتري داشته باشد بنابراين نسبت به عصر صنعت، دانش فردي گسترش يافت و توجه محصول در سازمان‌ها، بيشتر مطرح شد.

2- 1- 2- 5  انقلاب اطلاعات:

در نيمه دوم قرن بيستم، موضوعاتي چون بهينه‌سازي، توجه به محصول به همراه مزيت بازار و ارائه محصولات کاربردي‌تر با خدمات بهتر مطرح بود. با پديد آمدن فناوري اطلاعات، جمع‌آوري گسترده‌تر اطلاعات و تبادل آن‌ها بين شرکت‌ها و تأمين‌کنندگان و مشتريان، بيش از پيش امکان‌پذير شد به گونه‌اي که نظام‌هاي مديريت جامع و توليد به هنگام، کنترل‌هاي خودکار و غيره عملاً مشاهده مي‌شد. به اين ترتيب، با پديد آمدن کارت‌هاي اعتباري، شکل معاملات تجاري و تبادلات مالي و نقش مردم از کارهاي بدي به کارهاي پشت ميزي تغيير يافت اما با وجود اين، هنوز کارهاي کاملاً فکري و دانشي، جايگاه خود را نيافته‌اند.

. Total quality management (TQM)

. Just in time

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 2815 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

تعداد صفحات: 36

حجم فایل:131 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل