تحقیق شيوه‌اي جديد يك تقسيم‌بندي از مدارس به مديران مدرسه‌ها و مسئولان آموزش و پرورش

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

مدرسه خام

منش‌ها متغير هستند.

سيستم‌ها تغيير نمي‌كنند.

رهبري/ برنامه‌ريزي استراتژيك يادگيري نوآوري افراد مشتريان امور عملكردي

● تنها مدير مدرسه و نيز مديران بالاتر از او مي‌خواهند نقش‌‌‌‌آفرين و الگو باشند.

● عمده بحث‌هاي استراتژيك در سطح مديران صورت مي‌پذيرد و معلمان نقشي در طراحي هدف‌ها و برنامه‌ها ندارند.  ● معمولاً بر روي آموزش و يادگيري به عنوان يك امر مهم بحث مي‌شود.

● تنها مي‌توان تغييرات معدودي در يادگيري سازماني پيدا كرد.  ● به نوآوري، به عنوان يك امر ضروري براي ايجاد روش‌هاي كاري جديد نگاه مي‌شود، ولي هنوز راه سامان يافته‌اي براي بروز نوآوري به چشم نمي‌خورد.  ● ارتباط بالا به پايين و رسمي در مدرسه حاكم است.

●رضايت‌مندي كاركنان، به انحاي گوناگون مورد توجه مدير است و سعي در اندازه‌گيري آن به چشم مي‌خورد.  ● بر حفظ وضع موجود تأكيد مي‌شود و سعي مي‌شود در اوليا، معلمان و دانش ‌آموزان به عنوان مشتري نارضايتي ايجاد نشود و به صورت غيررسمي، نوعي وفاداري سنتي به اين سه گروه مشتري به چشم مي‌خورد.  ● مدرسه، به دنبال آن است كه وضعيت خود را با متوسط استاندارد منطقه‌اي كه در آن واقع شده، مقايسه كند.

● سعي مي‌شود در مصرف هزينه‌ها هم، استانداردها رعايت شود.

● علاوه برسيستم‌هاي قانوني، آيين‌نامه‌هاي داخلي گوناگوني هم وضع شده‌ است. 

 

 

 

 

مدرسه داراي عملكرد بهبود يافته

رفتارهاي سازماني تغيير مي‌كنند.

سيستم‌ها متغير هستند.

رهبري/ برنامه‌ريزي استراتژيك يادگيري نوآوري افراد مشتريان امور عملكردي

●درمدرسه، برخي الگوهاي نقش‌آفريني وجود دارد.

● علاوه بر مدير، چند لايه استراتژيك ديگر در برنامه‌ريزي مشاركت دارند.

 

 ● آموزش‌ها به صورت رسمي در مدرسه و بيرون آن صورت مي‌گيرد.

● حاميان و قهرمانان مديريتي فعالي وجود دارند كه آموزش به همت آنها پيش مي‌رود. ● درك جامع‌تري نسبت به نوآوري (به منزله ايجاد سيستماتيك روش‌هاي جديد قابل تكرار) به وجود آمده و برخي پروژه‌هاي داوطلبانه و نوآورانه معلمان، مورد توجه خاص مديران قرار مي‌گيرد.  ●روال‌هايي براي معرفي كردن و شناساندن افراد فعال موجود است.

● بر روي فرهنگ سازماني بحث مي‌شود.

●فرآيندهاي به كارگماري افراد، مبتني بر استراتژي‌هاي مدرسه است.  ●برنامه‌هاي پيشوازانه در ارتباط با مشتريان، طراحي و به اجرا گذاشته مي‌شود.

● برنامه‌هاي مدرسه، با نظر مشتريان طراحي مي‌شود و مشتريان، كم ‌و بيش خود را مشاهده مي‌كنند.  ● علاوه بر كميت، كيفيت آموزش هم مدنظر است.

● علاوه بر معيارهاي مالي، از معيارهاي غيرمالي هم براي بهبود عملكرد بهره گرفته مي‌شود.

●آيين‌نامه‌هاي داخلي توسعه يافته‌اند. 

 

 

 

 

مدرسه پيشرو

سعي بر يكپارچگي است.

گردش در مشاغل وجود دارد و با وجود تخصص‌گرايي، همه در فعاليت‌ها نقش دارند.

رهبري/ برنامه‌ريزي استراتژيك يادگيري نوآوري افراد مشتريان امور عملكردي

● تصميم‌گيري‌ها تفويض شده‌ است.

● مدير مدرسه در طراحي چشم‌اندازها دخالت دارد.

● مدير مدرسه و مديران ارشد وي، به منزله تيم رهبري مدرسه‌ها كار مي‌كنند.  ● نظارت مستمر وجود دارد.

● درك ‌واضحي نسبت به اين موضوع وجود دارد كه تمام تغييرات مثبتي كه در مدرسه صورت مي‌گيرند، بر محور يادگيري هستند.

● تأكيد واضح بر يادگيري همگاني، به منزله روش‌كليدي و مهارت دستيابي به موفقيت است.  ● مدير مدرسه و مديران ارشد، وظيفه خود را براي حمايت از طرح‌ها و ايده‌هاي مبتني بر نوآوري مي‌شناسد و فرهنگ سئوال پرسيدن را تشويق مي‌كند.

● روش‌هاي دريافت و اجراي ايده‌هاي جديد در مدرسه نهادينه شده‌اند.  ● كاركنان مدرسه، نسبت به نقش خود در فرآيندها آگاه هستند.

● بر اندازه‌گيري عملكردها تأكيد چنداني نمي‌شود و اين مسئله در مغايرت با فرهنگ سازماني و فرآيندها است.

● از افتادن در ‌دام‌ اعداد و ارقام جلوگيري مي‌شود.  ●مشتريان، بي‌بروبرگرد در تصميم‌گيري‌ها دخالت دارند.

● به طور مستمر و معمول، از مشتريان بازخورد گرفته مي‌شود.

● از طرف مدرسه، به طور دائم، به مشتريان پيشنهادهايي ارائه مي‌شود.  ● مدرسه به دنبال آن است كه علاوه بر آن كه كميت و كيفيت را با هم پي‌گيري مي‌كند، در ايجاد شناخت در فراگيران خود هم كوشش كند. 

فرمت فایل : Word ( قابل ویرایش )

تعداد صفحات : 18

 


 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته مدیریت (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 1087 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 18

حجم فایل:12 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل